Bureau Box is een allround communicatiebureau. Ons werk is eigentijds, out of the box en af en toe een beetje brutaal. Zowel online als offline is Bureau Box jouw partner voor effectieve en creatieve communicatie.

Weteringpad 100, 3762 ES Soest

info@bureaubox.nl

Volg ons op:

 
B
print_in_digitale_wereld

[ARTIKEL] Belang van print in de digitale wereld

Ben je van plan om print over de schutting gooien en helemaal over te stappen op digitaal? Ho! Stop! Er zijn nog genoeg redenen, waarom drukwerk wel degelijk werkt en bij kan dragen aan je communicatiemix.

Print als versterking

We dachten het een paar jaar geleden allemaal toch? Met gepersonaliseerde reclame op Facebook, de toepassing van AdWords en online magazines, hebben we flyers en brochures niet meer nodig. Niets blijkt minder waar. Drukwerk wordt nog steeds veel toegepast als communicatiemiddel. Bijna niemand is immers alleen online of alleen offline te vinden! Maar de kunst zit ‘em in het weten waar, wanneer, hoe en naar wie je boodschap op print gericht is! Print werkt in een digitale wereld, zolang beide kanalen niet als vervanging van elkaar worden gezien, maar complementair aan elkaar.

Redenen om print te gebruiken

  • Opvallen in de menigte

In de wereld anno nu, heb je de kans om met drukwerk op te vallen. Consumenten worden de hele dag overspoeld met digitale informatie. Wanneer je jouw drukwerk origineel inricht, kun je je onderscheiden voor ontvangers die voor jou van belang zijn.

  • Direct marketing

Uit Amerikaans onderzoek is gebleken, dat direct marketing via post werkt! Direct Mail Association heeft namelijk de gemiddelde respons onderzocht van direct mail, zowel per e-mail als per post. Wat bleek? Op e-mailing was de respons gemiddeld 0,12% en via post 4,4%.

  • Gewoontedieren

Mensen zijn gewoontedieren. En sommige doelgroepen, vaak oudere, zijn moeilijk te bereiken in de digitale wereld. Voor deze doelgroep werkt print goed, met name omdat bijna alle zintuigen worden geprikkeld. De meeste papiersoorten geven een bepaalde geur af, men voelt aan het product en neemt de tijd om de informatie tot zich te nemen.

  • Print bevordert geheugen

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat we teksten die in print staan gedrukt beter leren en begrijpen, dan teksten die we op het scherm lezen. Betrap jij jezelf bijvoorbeeld wel eens op skimming? Dat is de methode van lezen vanaf een scherm, waarbij de tekst gescand wordt en we op zoek gaan naar sleutelwoorden. Hierdoor gaat een groot gedeelte van de boodschap verloren.

3 originele manieren om print toe te passen

  1. In de direct mails die je per post verstuurd, kun je een hoop creativiteit kwijt! Bekijk bijvoorbeeld eens de DM van Ikea of van Jeep.
  2. Geef iets extra’s weg! Stuur bijvoorbeeld in een flyer of brochure een kortingscode mee, die de ontvanger op je website kan claimen. Een goede manier om print en je digitale wereld te combineren!
  3. Er komen steeds meer bijzondere papiersoorten bij, waarmee je kunt opvallen tussen het andere drukwerk. Parelmoerpapier, synaps (waterbestendig papier) of cocoon offset. De keuze is reuze, dus leef je uit!

En, ook niet onbelangrijk: print kan tegenwoordig op hele duurzame manieren! Kortom, genoeg redenen om te onderzoeken hoe print kan passen bij jouw marketing- en communicatiestrategie. Bureau Box ondersteunt je graag bij zowel de strategie, het ontwerp als het drukwerk.

 

Isabel Kofflard isabel@bureaubox.nl

Isabel werkt als project manager voor Bureau Box. Daarnaast heeft ze, samen met Remi een stichting: The GreenBox.

Isabel, woonachtig in Hattem, is een echte regelneef. Ze houdt graag de touwtjes in handen; je kunt haar typeren als een 'controlfreak', maar dan in de goede zin van het woord... Isabel is nieuwsgierig, analytisch ingesteld en ze houdt van lachen!

Geen reacties

Laat een bericht achter

%d bloggers liken dit: